NEMZETI KÖZSZOLGÁLATI EGYETEM
HADTUDOMÁNYI ÉS HONVÉDTISZTKÉPZŐ KAR

Összefoglaló a harmadéves lövész szakirányú tisztjelöltek győri tancsoport kirándulásáról

Június 15.-én a harmadéves lövész szakirány hallgatóiként osztályfőnökünk, Kocsi János főhadnagy úr szervezésében tanulmányi kiránduláson vettünk részt a győri Audi gyárban. Mivel az elmúlt félévben a tanórák keretei között sokat foglalkoztunk a BTR 80, illetve 80/A harcjárművekkel, ezért az elsajátított ismeretekhez is kapcsolódott  ez a gyárlátogatás.

Reggel hétkor indultunk a laktanya parkolójából, ahonnan bravúros útvonalválasztással elkerülve a reggeli dugókat jutottunk el célunkhoz, a győri Audi gyár hatalmas komplexumához. Mivel még volt egy kis időnk a gyárlátogatás kezdetéig, közösen megtekintettük a gyár bejárata előtt kiállított molinót, ahol a gyár fejlődéstörténetét mutatták be, valamint megcsodálhattuk a gyár előtt kiállított Audi TT modellt, mely szimbóluma az itt készített típusnak , amit világon csak Győrben gyártanak. Még kicsit várakoztunk az előtérben, ahol a kiállított interaktív modell alapján évfolyamtársaimmal átbeszéltük a modern személygépkocsi és a harcjármű motorjának különbségeit.

Ezt követően megkezdődött a gyárlátogatás, ami egy érdekes és számomra kicsit meglepő diavetítéssel kezdődött, ahol felvázolták a gyár munkatársainak számát, illetve az egy év alatt itt legyártott gépjárművek, motorok mennyiségét. Megtudhattuk azt is, hogy az itt települt gyár mekkora hatással van a város életére. Ezután átvettük a rádióvevőinket, amin keresztül a gyár idegenvezetője tartotta velünk a kapcsolatot a zajos csarnokokban. Buszra szálltunk, ami elvitt minket abba a csarnokba, mely a karosszériagyártásért volt felelős. Személy szerint az egyetem előtt dolgoztam már hasonló üzemben, azonban be kell valljam, engem lenyűgözött a rend és tisztaság, a precíz munkavégzés, a remekül átgondolt csarnokberendezés, valamint a gyárban használt modern eszközök. Csoportvezetőnk, ahol lehetett interaktívan mutatta be a különböző technológiákat, például a karosszéria elemek préselésénél kézbe foghattunk egy-egy acélból, valamint alumíniumból készült ajtót, összehasonlítva azok súlyát. Megtekinthettük még azokat a robotokat, melyek milliméter pontossággal végzik el a hegesztéseket – ezt társaimmal viccesen összehasonlítottuk a harcjárművön lévő hegesztésekkel. Innen utunkat busszal tovább folytatva körbejártuk a gyár hatalmas területét, azonban sajnos a pénteki karbantartások, valamint az új modellek gyártása miatti titoktartás okán az összeszerelő üzemet nem tudtuk megtekinteni,azonban a reggeli videós prezentáción láthattunk pár képkockát róla, így volt némi elképzelésünk mi zajlik a hatalmas zárt épület falai között .

Következő programként  meglátogattuk Győr belvárosát, megnéztük a helyi nevezetességeket, majd a városban sétálva kötetlenül beszélgettünk, és  a program zárásaként egy helyi étteremben tartottunk egy úgynevezett "szemeszter záró ebédet".

Hasznosnak találtam az utazást, mivel láthattunk egy nagyon jól működő, átgondolt és modern rendszert, valamint a laktanyai körülményekből kissé kizökkenve, közvetlenebbül tudtunk beszélgetni. Remélem, hogy a Főhadnagy Úr ötlete alapján más helyekre, például a siroki lőszergyárba is sikerül majd eljutnunk egy hasonló kirándulás alkalmával.