Tudományos és kutatási tevékenység
A tudományos élet területén a tanszék oktatóinak és kutatóinak alapvető joga, és kötelessége, hogy az oktatási tevékenységük mellett kutatómunkát is folytassanak, valamint tudományos eredményeikről számot adjanak. Kutatásaink kiterjednek a repülés számos területére, a repülésbiztonság műszaki és humán aspektusaira, a környezetvédelem és a légijármű üzemeltetés gazdaságossága kérdéskör vizsgálatára. E tevékenység alapvető sajátossága a nyilvánosság, ezért oktatóink hazai és nemzetközi fórumokon, konferenciákon, valamint egyéb rendezvényeken mutatják be tudományos munkájuk eredményeit. Az írott és elektronikus formában történő publikációs tevékenység egy kiemelt és szakmai tekintetben fontos terepe az Intézet jogelődje által alapított Repüléstudományi Közlemények.
A Repülő Sárkány-hajtómű Tanszéken dolgozó oktatóknak további fontos feladata az egyetemi képzésben részt vevő tehetséges hallgatók OTDK-ra történő sikeres felkészítése, valamint az egyetem Doktori Iskoláiban tanuló doktoranduszok képzése.
A tanszék tudományos és kutatási tevékenységének fő irányai:
· Légierő innováció, és a különböző gyártású katonai repülőgépek együttes üzemeltethetősége; a VTOL/STOL, STEALTH légijárművek, hiperszonikus- és űrrepülőgépek alkalmazhatósága;
· Katonai légijárművek műszaki, technológiai és gazdaságossági szempontú vizsgálata; az MH repülőeszközein alkalmazható karbantartási, javítási módszerek elméleti lehetőségei és gyakorlati megoldásai;
· Helikopter hajtóművek optimum munkapontjainak vizsgálata, fajlagos hasznos munka és a termikus hatásfok szempontjából;
· Gázturbinás hajtóművek égőtereinek, a bennük végbemenő égési folyamat vizsgálata és szimulációja;
· Az egyes alternatív tüzelőanyag fajták repülésben való alkalmazhatóságának vizsgálata, és azok alkalmazási feltételeinek minél szélesebb körű feltárása;
· Az alternatív tüzelőanyagok bevezetésével, használatával kapcsolatban felmerülő környezeti és gazdasági szempontok tanulmányozása;
· A kompetencia alapú repülő műszaki tisztképzés korszerűsítésének.
· Az MH pilóta nélküli repülő eszközeinek műszaki, technológiai, üzemeltethetőségi vizsgálata;
· Az MH légijárművei esetében a környezetkímélő üzemeltetési lehetőségek vizsgálata.